0
Mit Carl Ras

Indtast brugernavn og kodeord

Log ind til dine fordele

  • Dine nettopriser
  • Dine genkøbslister
  • Dit fakturaarkiv
  • Din daglige saldoopgørelse

Hjælp til e-handel

Opdateret 27. juni 2016

Her får du hjælp til dine online køb både før, under og efter købet. Vil du vide mere, så læs om dine fordele ved e-handel.

 

Emner



Køb online

Hvordan køber man varer online?

Du behøver ikke være kunde i forvejen for at handle med os. Når du bestiller skal du igennem 3 simple trin. Du finder varen og lægger i indkøbskurven, går derefter til levering og vælger betalingsform (faktura- eller kreditkortbetaling) og får til sidst en kvittering for dit køb. Har du et login, så start med at logge ind til Mit Carl Ras, så ordren påføres din konto.

Kan man handle som erhvervskunde eller fra det offentlige?

Ja alle kunder er velkomne til at handle hos os både i vores engroscentre og på www.carl-ras.dk. Mange store virksomheder, håndværkere, institutioner og industrien har allerede en konto hos os, hvilket giver en række fordele. Du er velkommen til at udfylde Ny virksomhedskonto formularen, hvorefter du modtager et velkomstbrev med mere information om, hvordan du handler med os.

Kan man handle som privat på www.carl-ras.dk?

Ja men kun via www.carl-ras.dk. Du kan betale med de mest gængse kreditkort og vi trækker pengene samme dag vi sender varerne til dig. Det er ikke påkrævet at du opretter dig som bruger online, men gør du det, giver det dig nogle fordele, der gør din hverdag nemmere. Når du afslutter dit køb for du automatisk et login til Mit Carl Ras, du kan bruge fremover til at handle med os.

Kan man handle som udenlandsk kunde?
(English) Do you do business with foreign customers?

Ja vi tager også imod ordrer fra EU-lande samt Grønland såfremt du har en konto i Carl Ras. Alle øvrige lande bedes kontakte os telefonisk for at bestille varer. Du skal være opmærksom på at vi trækker den faktiske fragtomkostning ved levering til udlandet og ikke nødvendigvis den oplyste i ordrekvitteringen.
(English) Yes we accept orders from customers within EU (European Union) and Greenland if you have an account with Carl Ras. All other countries will have to contact us by phone to place an order. Please notice that we will charge the actual shipping cost for delivery abroad and not necessarily the stated in the order receipt.

Hvordan lægger jeg en vare i indkøbskurven?

På alle produktsider er der en grøn købsknap, der lægger varer i indkøbskurven.

Hvordan ser jeg indholdet af indkøbskurven?

I øverste højre hjørne finder du indkøbskurven markeret med et grønt kurvsymbol. Når du lægger en vare i kurven vises det i højre side af skærmen og derfra kan du gå direkte til din indkøbskurv.

Kan jeg gemme indkøbskurvens varer og handle på et senere tidspunkt?

Ja hvis du er logget ind til Mit Carl Ras så gemmes alle de varer, du lægger i indkøbskurven indtil, du gennemfører din bestilling eller sletter varerne fra kurven igen. Indkøbskurven fungerer nemlig som en huske-indkøbsliste. Faktisk er det så smart at indkøbskurven virker på tværs af hjemmeside, mobil-side og app, så du f.eks. kan lægge varer i kurven fra en byggeplads, du arbejder på, og afslutte din bestilling fra hjemmekontoret eller en privat pc når du kommer hjem fra byggepladsen.

Hvornår ved jeg at varerne er bestilt?

Når du modtager en kvittering på skærmen og efterfølgende en e-mail kvittering har du en bekræftelse på at varerne er bestilt, men ordren er endnu ikke ekspederet.

Hvornår ved jeg at varerne er sendt?

Alle varer på lager sendes i løbet af 1-2 hverdage og øvrige varer, vi ikke har på lager, kan have lidt længere leveringstid, men det fremgår af dit kvittering. Når pakken afsendes fra vores lager modtager du både en sms og en e-mail med et link til track & trace, så du kan følge pakkens vej til modtageradressen.

Kan jeg ændre på en bestilling efter den er sendt?

Ja hvis du er kontokunde skal du hurtigst muligt kontakte os på 44 85 55 00 og henvise til dit ordrenummer, som står i den e-mail kvittering, du har modtaget efter din bestilling online. Ved køb på kreditkort rettes gerne på antal bestilte varer, men ikke øvrige oplysninger af hensyn til en lettere og hurtigere ekspedition.

Login til Mit Carl Ras

Hvordan får jeg et login til Mit Carl Ras?

Hvis du har en virksomhedskonto hos Carl Ras har du sansynligvis et login allerede. Kontakt os eller ring 44 85 55 00 og få oplyst dit login. Af hensyn til din sikkerhed oplyses dit login kun telefonisk, hvis vi kender dig allerede. Ellers oplyses dit login pr. e-mail for at undgå at andre kan få adgang til dit login. Har du ikke allerede en konto eller et login kan du oprette et, når du bestiller dine varer.

Hvorfor skal jeg bruge et login til Mit Carl Ras?

Du får flere fordele med et login. Vi husker de varer, du har lagt i indkøbskurven. Du har sikkerhed for at andre ikke bestiller varer uden dit samtykke. Og du kan med dit login se, hvad du har bestilt hvornår, du får adgang til hurtigt at genbestille ofte købte varer og meget mere. Bemærk at et login ikke er påkrævet for at handle online, men det giver dig nogle fordele, der gør din hverdag nemmere.

Hvordan ændrer jeg mit login?

Du kan ændre dit kodeord under Mit Carl Ras og linket "Ændre kodeord" efter du er logget ind. Ønsker du at ændre dit brugernavn, der typisk er et 8-cifret kontonummer eller en e-mail adresse, skal du kontakte os eller ringe 44 85 55 00.

Jeg har glemt mit login. Kan jeg få det tilsendt?

Ja du udfylder Få tilsendt dit login formularen.

Kan jeg have flere forskellige logins til f.eks. større virksomheder?

Ja du kan sagtens, hvis du er kontokunde, have flere logins til Mit Carl Ras på samme tid. Kontakt os eller ring 44 85 55 00 for at få hjælp til flere logins. Kunder, der køber med kreditkort, kan kun have ét login. Du kan også efter du er logget ind til Mit Carl Ras under "Ret din profil" se de personer, der også har et login til jeres konto. Bemærk at alle logins til Mit Carl Ras får de samme muligheder for adgang til kundehistorik, ordrer m.v.

Hvor kan jeg læse mere om Mit Carl Ras?

Mit Carl Ras er dit digitale samhandelsunivers, hvor du som kunde kan spare tid og få det fulde overblik over din samhandel med os. Læs mere om alle fordelene ved Mit Carl Ras.

Betaling og fakturering

Kan jeg betale med kreditkort?

Ja det er muligt at betale dit køb med de mest gængse kreditkort og hvilke kort fremgår af betalingssiden.

Kan jeg betale via en faktura?

Ja hvis du har en konto hos os og er logget ind til Mit Carl Ras, så sender vi en faktura til betaling efterfølgende.

Hvornår trækkes pengene ved kreditkort køb?

Ifølge dansk lovgivning må vi først trække pengene på din konto, når vi sender varerne til dig. Det sker derfor samme dag, vi sender varerne. 

Varepriser og gebyrer

Hvilke priser oplyses online?

Alle oplyste priser for varer er både vist inkl. og excl. moms og er oplyst i danske kroner. Priser i parantes er inkl. moms. Der kan også være vist gebyrer sammen med priserne.

Er der gebyrer ved køb af varer?

Vi har intet gebyr for brug af kreditkort på nettet. Der kan dog være gebyrer knyttet til varen eks. afgifter til staten ved køb af batterier eller andet. Alle gebyrer, der vedrører din ordre, er oplyst inden, du gennemfører din bestilling. Se også Fragtpriser samt Fortrydelse af købet. Bemærk at privatkundekøb for under 375 kr. inkl. moms i vores engroscentre pålægges et gebyr på 50 kr. inkl. moms. Du kan spare gebyret online, så det er endnu en fordel for dig!

 

Fragtpriser og leveringstider

Hvad koster det i fragt?

Vi har forskellige fragtpriser, der afhænger af de valgte varer og de samhandelsbetingelser, vi har med kunderne:

Kontokunde køb:
Fragtprisen er individuel. Er du kontokunde og er registeret med en individuel fragtpris fordi du ofte handler hos os, så betaler du en lavere fragtpris end normalt.

Kreditkort køb:
Fragtprisen er typisk 59, 69 eller 145 kr. excl. moms afhængig af varetypen, der bestilles eller leveringsadressen det sendes til.

Din fragtpris kan altid ses i indkøbskurven, inden du gennemfører din bestilling. Bemærk at for udenlandske kunder oplyses den faktiske fragtpris først efter ordremodtagelsen idet vi skal beregne omkostningerne i forhold til ordrestørrelsen og modtagerlandet, varerne skal sendes til. Herefter kan du bekræfte eller annullere din ordre.

Hvor hurtigt leveres mine varer?

Vi har en leveringssikkerhed på 97% på første leveringsdag og 99% på anden dag, hvilket betyder at du oftest har varerne dagen efter bestilling på hverdage. Vi bestræber os på at levere hurtigst muligt og er varerne på lager kan du oftest forvente dag til dag levering, hvis du bestiller inden kl. 16.00 mandag til torsdag og inden kl. 15.00 fredag. Leveringstiden kan blive forlænget, hvis du skriver en kommentar til ordren eller bestiller volumenvarer, der sendes med fragtmand.
Ud for hver vare kan du via et trafiklys se leveringstiden og den mængde, vi har af varen på lager:

Grøn - 1-2 hverdage. Varen er en lagervare på vores hovedlager/online lager eller et lokalt lager og leveres indenfor 1-2 hverdage

Gul - længere leveringstid. Varen er ikke lagervare og skaffes hjem til levering. Ring evt. for leveringstid

Rød - 3-7 hverdage. Varen er på vej hjem og leveres indenfor 3-7 hverdage eller er ikke til rådighed på vores lokale lager.
  

Får jeg besked, hvis leveringstiden ikke kan overholdes?

Ja vi kontakter dig og oplyser en ny leveringsdato, så snart vi har den fra leverandøren. 

Forsendelse og afhentning

Klik & hent - kan jeg afhente varen i nærmeste engroscenter eller butik? 

For kontokunder gælder at de kan afhentes i nærmeste Carl Ras engroscenter, hvis du sørger for at vælge Klik & hent, når du bestiller online. For kreditkort køb gælder at de ikke kan afhentes og derfor leveres de altid til din valgte adresse, der kan være en firmaadresse, postbutik eller privatadresse.

Hvordan leveres varerne til mig?

Vi sender dagligt med egne Carl Ras varebiler, Danske Fragtmænd og Postnord. Du vælger selv leveringsmåden og vi kan ændre leveringsmåden fra ordre til ordre, hvis vi vurderer det er mest hensigtsmæssigt for at spare dig og os selv for tid og penge.

Kan jeg vælge andre leveringsmåder?

Ja hvis du er kontokunde og har forskellige leveringsmåder, kan du vælge fragtformen, når du bestiller varerne. Fragtformerne er oplyst på leveringssiden inden, du afgiver din bestilling. Du kan eks. vælge Klik & hent, hvis du ønsker at hente dine varer i en af vores engroscentre den næstkommende hverdag og dermed spare et evt. fragtgebyr.

Skal jeg være hjemme eller på leveringsadressen ved leveringen af varerne når jeg har valgt Postnord til privatadresse?

Ja du skal være hjemme mellem kl. 8-16 for vi efterlader som udgangspunkt ikke varerne på adressen af hensyn til evt. tyveri. Er der ingen til stede på adressen, tages varerne med igen og afleveres i den nærmeste postbutik til din adresse.

Får jeg besked om afhentning af varen når jeg vælger Postnord postbutik?

Ja du får en e-mail fra Postnord med information om at din pakke er klar til afhentning i den postbutik, du valgte ved bestillingen.

Kan jeg følge min pakke med track & trace?
Nej det er desværre ikke muligt på nuværende tidspunkt, men du er velkommen til at kontakte os og spørge til en status på leveringen. Vi leverer normalt lagervarer fra dag til dag, så varen er hurtigt fremme på leveringsadressen.

Hvad sker der, hvis jeg ikke afhenter varen i den postbutik, jeg valgte som leveringssted?

Hvis du ikke afhenter din vare inden for den aftalte tid, så sender postbutikken varen retur til os og det betyder du har benyttet din fortrydelsesret på ordren. Du kommer ikke til at betale for returomkostningerne til os og ordren bliver annulleret.

Fortrydelse af køb

Kan jeg fortryde mit køb eller ændre på fejlkøbte varer?

Ja i henhold til dansk købelov har du altid 14 dages fortrydelse ved køb af varer online. Når varerne er leveret på modtageradressen eller du har hentet varerne i en postbutik starter fortrydelsesfristen på 14 dage. Ønsker du at fortryde skal varerne returneres ubrugt og i original ubeskadiget emballage. Hvis du fortryder et køb efter de 14 dage er gået, så pålægges der et returgebyr på min. 75 kr. excl. moms og vi vurderer om varen er salgbar igen. 

Hvordan fortryder jeg mit køb?

Ønsker du at fortryde et køb inden for 14 dages fristen, skal du kontakte os eller ringe på 44 85 55 00 og oplyse dit ordrenummer. Se også Salgs- og leveringsbetingelser.

Kan jeg aflevere de varer jeg har fortrudt købet af i det nærmeste engroscenter?

Ja uanset om du er kontokunde eller kreditkort kunde, skal du blot medbringe online kvitteringen for købet og varerne skal være ubrugte og i originale ubeskadigede emballager.

Hvem betaler for fragtomkostninger ved fortrydelse af købet?

Vi krediterer det fulde beløb på din ordre, hvis du fortryder inden for de 14 dage og du kan aflevere varerne i det nærmeste engroscenter. Hvis varen kommer automatisk retur til os fordi du ikke hentede varen rettidigt i en postbutik, så gælder der de samme vilkår. Ønsker du at returnere varer og sende dem med post eller fragtmand til os, må du selv afholde udgiften hertil. Er der tale om en fejllevering fra vores side krediteres hele ordren inkl. fragtomkostninger naturligvis. Ligeledes skal du ikke betale et evt. returgebyr.

Kan fragtmanden eller Postnord tage mine varer retur?

Du kan afvise modtagelsen af varerne ved leveringen såfremt du har fortrudt købet. Du skal dog være opmærksom på at du fortsat skal betale evt. fragtomkostninger samt evt. returgebyr, hvis fristen på 14 dages fortrydelsesret er overskredet.

Reklamationer

Jeg har modtaget en forkert eller beskadiget vare. Hvordan forholder jeg mig?

Du kontakter os eller på 44 85 55 00 og oplyser dit ordrenummer, der står på kvitteringen. Herefter tager vi os af reklamationen og finder en løsning.

Jeg har ikke modtaget alle de bestilte varer, så hvad skal jeg gøre?

Hvis du bestiller varer, vi ikke har på lager eller i rette mængde, så eftersender vi varerne til dig hurtigst muligt, så du skal ikke gøre noget. Du kan kontakte os eller ringe på 44 85 55 00 og oplyse dit ordrenummer, der står på kvitteringen, hvis du gerne vil have et svar på forventet leveringstid.

Salgs- og leveringsbetingelser

Her finder du vores salgs- og leveringsbetingelser.

Til top